2012-01-15

Läsare bevittnade shiamuslimsk barndemonstration



"2012-01-14

Demonstration

Hej Roger

Idag var jag vid Möllan när ett demonstrationståg drog fram. Det var imam Hussein (föddes år 626 efter Kristus födelse) som hyllades. De demonstrerande ville visa sin förebild och påstod att islam är en fredlig religion som bär på mycket hög moral, står för rättvisa, kärlek och frihet. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Turligt nog lät jag bli för risken hade väl varit att jag blivit illa misshandlad eller mördad.

Vänliga hälsningar"


Tack för mejlet ....!

Idag lades en arabisk video från demonstrationen i Malmö ut på YouTube där det framgår att många muslimska barn i slöja deltog:

"Överförd av den 15 jan 2012
A video from the manifestation of Imam Hussein (as) in Malmö, Sweden."


Inga kommentarer: