2011-09-15

Livets Ord tar över hemlösas tidning


"Malmö. Gatutidningen Alumas chefredaktör säger upp i sig i protest. Ägarna har tillsatt Livets ords förre marknadschef som vice vd och ytterst ansvarig för tidningens innehåll.

– För mig är det obegripligt att man tar in en person från en sektliknande organisation, säger chefredaktören Jennie Järvå."

"Jag kan bara spekulera i hur det kommer att bli, men som exempel har han sagt att i vårt tema nummer om abort skulle han ha velat ha ett annat perspektiv, underförstått ett abortmotståndsperspektiv."

"Hon tror att en anledning till att Johan Ericson har rekryterats är att personer i Comintegras ledning själva har frikyrklig bakgrund. Den kopplingen är irrelevant, tycker Comintegras vd Toivo Persson-Travesset.

– Det är möjligt att det är så, men det råder ju religionsfrihet. Jag vill bara beklaga att det uttrycks som problematiserande att en person har en kristen bakgrund. Jag skulle vilja att
det jobbar både kristna, muslimer och feminister på Aluma och att vi kan spegla världens mångfald som den ser ut, säger Toivo Persson-Travesset."

" – Jag har varit aktiv socialdemokrat i Malmö i många år."

Källa, islamiseringstidningen Sydsvenskan sidan C4 torsdag 15 september 2011: http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1544846/Sager-upp-sig-i-protest-mot-Livets-ord.html

Läs mer om Livets Ords kupp där en socialdemokrat ta över Aluma:





Inga kommentarer: