2011-06-21

Nato besöker Försvarshögskolan

"Okänt stipendium ger internationella upplevelser

21 juni 2011

Samtidigt som Nato Defense College besöker Försvarshögskolan är Magnus Johnsson på svensk visit. Tack vare ett stipendium har han sedan april varit på skolan och forskat. Det är en möjlighet han tycker fler borde ta."

"En annan rapport, som Magnus redan har skrivit, håller på att interngranskas och handlar om bredden i betydelsen av al-Qaeda och deras roll i skuggan av den "arabiska våren". Magnus Johnsson konstaterar att arbetsformerna på Nato Defense College är väldigt annorlunda från den forskarvärld han är van vid.

- Man får en väldig kontrast till vår vetenskapliga kultur. När jag skrivit mitt första utkast, och när chefen för avdelningen som också är min handledare fick se det sade han:

'Jag såg att du skrivit teori här, det tycker jag inte om', berättar Magnus med ett skratt."




Inga kommentarer: