2011-06-07

Brakfest för nyanlända muslimer i Rådhuset



För skattebetalarnas pengar ordnade Ilmar Reepalus Malmö en brakfest endast för stadens nyanlända invandrare. Mestadels muslimer var inbjudna till Rådhusetnationaldagen. Islamiseringstidningen Sydsvenskan skildrade självklart avsvenskningsceremonin under stor förtjusning.


"Välkommen. Rådhuset slog upp portarna för en brakfest på Nationaldagen."

"I år hade rekordmånga tackat ja till att delta vid välkomstceremonin som arrangerades av Malmö stad och Länskommittén.

Totalt tog 175 personer emot sina minnesbevis och välkomstgåvor inför släkt och vänner."

"Varför hamnade du i Malmö?"

"Imad Amin, från Irak:

”Jag kom till Sverige och Malmö som asylsökande 2003. I mitt hemland var jag konststuderande, jag målade, främst i olja. Här fick jag sadla om. Jag utbildade mig till dataoperatör och har haft kortare jobbanställningar. Jag brukar skoja och säga att som dataoperatör är jag en annan typ av konstnär. Jag har ingen egen familj här. Tyvärr är säkerhetsläget i Irak fortfarande osäkert, trots mitt svenska medborgarskap, så jag vågar inte hälsa på min mamma som jag saknar mycket."


Källa, islamiseringstidningen Sydsvenskan sidorna C1, C4 och C5 tisdag 7 juni 2011.


Inga kommentarer: