2011-04-01

Göteborgssjukhus gör reklam för islamistisk friskola



"Hälsning från Naima

Bild på eleven i slöja:


Jag heter Naima Dirie och går på Römosseskolan i Gårdsten. Jag har praktiserat här på Angereds Närsjukhus i en vecka nu, jag tycker det är oerhört kul att praktisera på ett sjukhus vid min ålder och eftersom jag har planer på att i framtiden arbeta inom vården så är det bara ett plus. Angereds Närsjukhus är ett sjukhus med väldigt snäll och vänlig personal, sjuksköterskor och läkare. Jag har inte träffat alla i personalen men de jag har träffat är jättesnälla och duktiga! Jag fick se och uppleva väldiga händelser tycker jag eftersom att bara se på och betrakta människorna och patienterna jag var med är stort.

Jag går i årskurs 8 och det är min första praktik. Jag valde att praktisera på ett sjukhus för att jag vill jobba som barnläkare i framtiden. Att praktisera på ett sjukhus och se hur det är att vara en sköterska och läkare stärker min passion och min dröm att bli läkare.

Jag, som elev, rekommenderar till alla barn, elever, vuxna med flera att alltid börja med det du vill för det kommer alltid att bli enklare och du kommer att lära dig som mycket eftersom man får kunskap efter saker man har sett och beundrat. Jag har haft en väldigt lärorik vecka och jag tackar all underbar personal, sköterskor, vaktmästare och läkare.

Naima"


Källa, Angereds Närsjukhus blogg måndag 14 mars 2011: http://angeredsnarsjukhus.blogspot.com/2011/03/halsning-fran-naima.html


Inga kommentarer: