2011-01-05

Elev vill bojkotta studiebesök på Islamic Center





Hallåj där ärade skribenter här på I&I.

(Hoppas på att detta är i rätt forumdel, annars får mod flytta!)

Nu är det så att jag står inför ett dilemma här på vårterminen i skolan (gymnasiet jag är 18), vi ska nämligen besöka det mångkulturella Malmö med klassen och besöka en moské och en synagoga.

Det svåra är att välja om jag ska följa med eller inte på denna resa, jag har under en lång tid haft ett starkt förakt mot islam eftersom de har en sån tvistad syn på människan (speciellt kvinnan) och alla terrordåd de har utfört, t.ex. det som hände i Stockholm för inte så länge sedan.

Det är ju bara en tidsfråga innan det smäller igen! Judar har jag aldrig litat på och ser som skumma människor. Värt att veta så har jag varit på besök i en moské samt en synagoga tidigare i mina år på diverse klass resor, detta var naturligtvis innan jag blev realist och insåg det monströsa med islam och judendomen.

Så nu till frågan, ska jag bojkotta denna klassresa för att visa mitt förakt mot det växande islam i sverige samt den kontrollerande judendomen som vi innehar i riket? Visst, att en person inte följer med kanske inte gör så mycket men jag visar ändå tydligt mitt förakt mot dessa satans religioner!

Eller är jag bara omogen och bör hålla min närvaro?

Tacksam för svar!"

Läs tråden och svaren som ges på Flashback onsdag 5 januari 2011:


Bland svaren:

Idag, 08:22
#37
Bonzo666

"Det finns dessutom rätt många tveksamheter med just Islamic Center i Malmö som bör ifrågasättas oavsett hållning till islam!

Huvudpersonen blev dömd för brott i samband med deras årsredovisning om jag inte minns fel. Ingen reagerar mot detta på ett rimligt sätt."

Källa:


Idag, 00:15
#18
819Xras819

"Vi var på ett sådant besök på högstadiet. Dock besökte vi bara synagogan då lärarna inte vågade släppa iväg oss till Moskén.

Jag gick på en skola i Malmö där föraktet mot Islam var skyhögt."

Källa:


Inga kommentarer: