2010-10-29

Römosseskolans rektor Waberi (M) anmäld till Skolinspektionen


"Hej Roger,

nu har jag gjort det. Jag har mailat till Skolinspektionen och anmält Waberi för granskning av hans roll och arbete som rektor på Römosseskolan när han samtidigt är riksdagsman i Stockholm. Jag ringde till Römosseskolan och kollade om han är kvar som rektor. Jag fick ett svart att han delar den tjänsten med en person till.

Vi får se, vad Skolinspektionen skriver tillbaka. Möjligen struntar de i detta och svarar i PK styl. Med det viktiga är att inte ge sig och bekämpa denne islamist. När han blev nominerat i Göteborg till Riksdag, ringde jag dit och talade med en från valberedningen. Han svarade blaha, blaha när jag påpekade Waberis extrema islamistiska åsikter om det mesta som kunde ses på SvTs reportage. De behövde muslimska röster till valet, nu ska Waberi inkassera eftergifter som tack för att muslimer hjälpte Alliansen till seger.

Jag undersöker också om Waberi kan anmälas för kontakter med terroråtalad Mohamoud Jama. Vi får se.

Mycket bra blogg har du. Tack för den.

Med vänliga hälsningar .... ......"


Källa, mejl inkommet till bloggen Muslimska Friskolan fredag 29 oktober 2010 klockan 15.50.
http://www.twingly.com/svt/stories/09a174ce1b0d4a9f972323349d059ea9


"maminka 13 seconds ago

Ja, jag har gjort det. Mailat till Skolinspektionen och anmällt Waberi för att han inte kan uppfylla bestämmelserna för rektors arbete (arbetar halvtid) när han samtidigt arbetar i Riksdag på heltid. Nu ska jag maila till Roger. Häng med ni andra också och anmäll Waberi till Skolinspektionen: mailadress: skolinspektionen@skolinspektionen.se

Samtidigt tog jag kontakt med Riksdag. Jag letar efter möjligheter att anmälla Waberi för granskning av kontakter med Mohamoud Jama som är åtalad för planering av terrordåd i Somalia. Katarina Delin på KO håller på att undersöka till vem jag ska vända mig.

Till PI: vilken källa uppger information om koppling mellan Waberi och Jama. Bra att veta, innan jag ska eventuellt anmälla detta."


Källa, kommentar från signaturen Maminka efter klockan 15.00 fredag 29 oktober 2010 hos bloggen Politiskt Inkorrekt:
http://politisktinkorrekt.info/2010/10/28/riksdagsislamisten-abdirisak-waberi-ar-facebookvan-med-terroratalad


Här står hur den muslimska friskolan Römosseskolans rektor Waberi kan bryta mot skollagen i sitt rektorsuppdrag:
http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2010/10/waberi-deltidsarbetar-pa-muslimsk.html


"Registret ger en del inblickar i ledamöternas liv. Exempelvis uppger Abdirizak Waberi (M) att han arbetar deltid som rektor vid Römosseskolan"

Källa, TT torsdag 28 oktober 2010:
http://svt.se/2.22620/1.2215534/fa_aktieagare_i_riksdagen


Tusen tack till den rakryggade person ovan som anmält Waberis rektorskap till Skolinpektionen! Bloggen sätter inte ut ditt namn från mejlet, eftersom det är oklart om du vill att det ska vara med. Signaturen Maminka är mer neutralt. Antar att Maminka är samma person som skickat mejlet. Skriv tillbaka om du vill att ditt namn ska stå med, så att du får äran.

Römosseskolans lärare ifrågasätter dubbelarbetet:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=3500000000000012&conference=10500000000001042&posting=19500000005776926

Inga kommentarer: