2010-09-29

Rosengårdsskolan gick vilse


"När jag körde genom bokskogen idag blev jag stoppad av en kvinna och hennes två kollegor plus 12 barn. De var på utflykt i Torup tillsammans med en massa andra barn och ungdomar från Rosengårdsskolan och hade nu gått vilse. De hade gått 14 km och visste inte hur de skulle gå för att komma tillbaks till Torup. Så jag förklarade att de bara behövde följa vägen genom skogen så såg de Torup så småningom, men jag förklarade att det var väldigt långt. De tackade och vi skildes åt.

När jag kört en liten bit så tänkte jag för mig själv "Ja, det är långt, men inte för mig som har bil" och jag fick en stark ingivelse att vända om, så jag gjorde det och frågade om de ville ha skjuts. Och de blev så otroligt glada och tacksamma, förutom en som var lite skeptisk först.
Hon som var skeptisk var en svensk kvinna, de andra två var invandrarkvinnor varav den ena bar slöja. Alla barnen var av utländsk härkomst."


Källa, Bloggen Ritas liv 23 september 2010:


Inga kommentarer: