2010-09-19

Lärare kränker elever som röstar på SD



Posted on 18 september, 2010 by kentekeroth

En berättelse jag fick skickad till mig häromdagen:
—–
Hejsan!

Vill börja med att berätta att jag stödjer dig och Sverigedemokraterna till valet 2010 och jag kommer kryssa #16.

Idag var det skolval på min skola i Lund där jag går 3e året nu. Sverigedemokraternas lappar fanns ute men blev snabbt bortplockade utav ett gäng invandrare. Det stog även en, för skolan, känd SSU-are och övervakade alla som tog lappar och vilka.

När en kamrat senare på en lektion berättade hur SDs lappar försvann uttryckte jag mig genom att säga att detta är fusk och får absolut inte ske. Då tittar läraren på mig och säger

”Men du kan inte på fullaste allvar mena att du tänker rösta på Sverigedemokraterna till riksdagen?”

Jag hinner inte svara innan läraren säger igen

”För om du tänker göra det kan du lika gärna gå ut härifrån nu för SD hör inte hemma här.”

Jag sa inget utan vände ryggen till och stannade kvar på lektionen. Sitter nu här förbannad och frusterad över hur lärare kan hålla på och trakassera elever på detta viset..

I Sverige ska vi ha åsiktsfrihet och demokrati men jag börjar nu tvivla på om vi egentligen är en demokrati? Har vi egentligen åsiktsfrihet?

Speciellt lärare ska ju vara helt neutrala i skolan för att inte påverka elevers politiska synpunkter. Även min Samhällslärare gjorde SD till åtlöje inför klassen och även där påpekade jag att lärare inte får lov att ge synpunkter på vad de tycker om olika partier.

Ville bara dela med mig av hur det ser ut för oss som går i skolan där ni inte ser allt som händer.

/18 år, tredje året på gymnasiet i Lund.


Inlägg hämtat från Kent Ekeroths blogg lördag 18 september 2010:


Polhemskolan i Lund:


Inga kommentarer: