2009-08-09

Islamic Center uppmanar till ramadan



Nu har Islamic Centers moské i Malmö lagt ut sin ramadankalender på Internet. Ramadan påbörjas 21 augusti 2009. Samtidigt passar man på att berätta om inträdet för 100 kronor när ramadan avslutas i festen bayram eller eid al-fitr 20 september 2009:




Källa, Islamic Centers hemsida i augusti 2009:



"بسم ا الرحمن الرحيم

I Guds, Den Nåderikes, Den Barmhärtiges
Namn

TROENDE!

Det är en plikt för er att
fasta, liksom det var en plikt för dem
som levde före er – kanske skall ni
frukta Allah

Koran 2:183"



"Min Gud, för Dig har jag fastat, och
på Dig tror jag. I Dina händer lägger
jag mitt öde och av det som Du har gett
oss bryter jag fastan. Törsten är släckt
och belöningen är uppnådd, in sha
Allah".

(Hadith)



زكاة الفطر 100 كوروناً"

- SADAKAI FITRI 100 KR.
Nata e Kadrit - Laylatul Qadr - Allmaktens 15 September

Namazi i Bajramit - Bayram Namazi bön 20 September 2009 Kl 7:35
صلاة العيد تقام 20 سبتمبر عند الساعة

7:35 و 8:3"


Källa, Islamic Centers ramdadankalender hösten 2009:


Inga kommentarer: