2008-11-28

Muslimsk friskola stängd mitt i terminen



Den muslimska friskolan Alnour international school i Luleå öppnade för ett par månader sedan i augusti höstterminen 2008. Mitt i terminen tvingades den stänga på grund av bedrägerier med elevantalet. Den muslimska skolledniningen dras nu med betalningsskulder till Luleå kommun som inte sett röken av några pengar:


"LULEÅ.

Friskolan Alnour är stängd.

För en vecka sedan tvingades lärarna lämna in nycklarna.
Enligt uppgifter till matsalen så kanske skolan öppnar igen efter jul.
- Jag tror inte det, säger grannskolans rektor, Inez Lampa.

Efter drygt tre månaders tid har friskolan Alnour international school på Björkskatan bommat igen. När Kuriren kommer dit på tisdagsförmiddagen är ytterdörren låst och lokalerna mörklagda."



"Som Kuriren tidigare berättat har friskolan haft svårt att få elever, efter tre månader gick där endast tolv. Luleå kommun som betalat ut bidrag för 37 elever stoppade vidare utbetalningar och krävde tillbaka större delen av de cirka 500.000 kronorna som betalats ut. I en tidigare intervju med Kuriren har Gabra själv uppgett att det är medias negativa bild av skolan som är orsaken till få elever.

- Jag tror att det kan ha haft att göra med de dubbla budskapen som han sände ut. Föräldrarna sade att barnen började på en muslimsk skola men inte han själv, han sade att det var en internationell skola. Samtidigt finns det en fobi kring islam, skolan kom i fel tid, det är så infekterat. Jag hör ju i min egen bekantskapskrets när jag pratar om detta, säger Inez Lampa."


Källa, Norrbottens-Kuriren 19 november 2008:


Andra artiklar om stängningen av Alnour international school:








Bloggposter om Alnour international school:




Läs den fullständigt vänstersnedvridna uppsatsen som 2008 skrevs på Gävle högskola till försvar för Alnour international schools etablering. Hur kan högskolelärare tillåtas indoktrinera studenter att tro på sådan smörja? Nu har de ju facit i hand:






Genom att klicka på någon av annonserna från våren 2008 kan man läsa hur vakanserna lurat till sig pedagogisk personal till Alnour international school:




Inga kommentarer: